Viljandimaa koolide rahvastepalli KV

K 02.11.2022, 09:30
Abja Gümnaasiumi spordisaal
Spordialad
Rahvastepall
Kontaktisik
Riivo Roosnurm
Kontaktisiku e-post
Kontaktisiku telefon

Ajakava

  VILJANDIMAA  KOOLIDE  RAHVASTEPALLI  KV

  1.-3.kl tüdrukud

Võistkonnas 8 tüdrukut 1.-3.klassist.Väljakul 6 + kapten +1 varus Varumängija võib mängu alguses viibida kaptenil abis.

    1.-3.kl poisid

Võistkonnas 8 poissi 1.-3.klassist.Väljakul 6 + kapten +1 varus. Varumängija võib mängu alguses viibida kaptenil abis.

    4.-5.kl tüdrukud

Võistkonnas 8 tüdrukut 4.-5.klassist.Väljakul 6 + kapten +1 varus. Varumängija võib mängu alguses viibida kaptenil abis.

      4.-5.kl.poisid

Võistkonnas 8 poissi 4.-5.klassist.Väljakul 6 + kapten +1 varus. Varumängija võib mängu alguses viibida kaptenil abis.

Tehnilised täpsustused:

1)     Mängitakse võrkpalli väljakul (suurte koolide 1.-3.kl.tütarlastel 1 m lühem väljak), kolmest geimist parem.

2)     Mängu aeg 4 min. jooksvat aega elude väljaviskamisega

3)     Kõigil on üks elu.

4)     Kui mäng jääb normaalajal viiki, mängitakse lisaaeg esimese väljaviskamiseni, alustab palli valdaja ja kohtuniku märguande peale.

5)     Kapten läheb väljakule siis, kui ta seda vajalikuks peab ja teda asendab üks välja visatud mängija kuni geimi lõpuni.

6)     Kapten ründab ainult oma kapteni joone tagant, mitte mõttelise pikendusjoone tagant.

7)     Palli võivad mängijad, kapten ja tema abilised hankida ja püüda vastasvõistkonna väljaku piirest, kui mõlemad jalalabad on oma võistkonna väljakul või kodujoone taga oleval pinnal (jalalabad võivad olla õhus)

8)     Palli võib mängida platsil ainult see mängija, kes püüab palli õhust või saab selle maast. Vastasel korral antakse pall üle vastasvõistkonnale.

9)     Mängija, kes palli eest põiklemisel väljub ühe või mõlema jalaga oma väljaku piiridest,või astub piiri peale, loetakse tabatuks.

10)Kui ründaja astub joonele või sellest üle tabades vastasvõistkonna mängijat, siis tabamus ei loe ja pall antakse vastasvõistkonnale.

11) Mängijat ei loeta tabatuks:

·       kui ta püüab vastase visatud palli kinni

·       kui pall puudutab küll mängijat, kuid selle püüab enne mahakukkumist kinni teine sama võistkonna mängija; vastasel korral loetakse tabatuks ainult esimese tabamuse saanud mängija.

·       Kui vastase visatud pall enne mängija tabamist puudutab maad.

·       Kui mängija puudutab oma võistkonna teiste mängijate poolt visatud palli

12) Kui mängija pärast tema tabamist puudutab palli, antakse see üle vastasele

13) Kapten ja väljavisatud mängijad ning varumängija peavad palli hankimiseks küljelt startima väljaku mõtteliselt otsajoone pikenduselt, kusjuures palli saanu ei tohi seda visata tagasi otsajoone taha.

14) Mäng algab ja lõpeb vilega.

15) Iga kolmas vise peab olema ründevise (pall on suunatud mängijale ning võib mööduda mängijast kuni 1 m kauguselt ja pealaest allapoole)

16) Mängu lõpuvile kõlamisel jäävad mängijad oma väljakule ning kohtunik loeb elud kokku ning teatab mängu tulemuse.

17) Varuvõistleja võib olla kaptenil kogu mängu abis.

18) Väljakumängijat võib vahetada varumängijaga geimi alguses või trauma korral

19) Võitja saab 2, kaotaja 1 punkti. Loobuja 0 punkti.

Turniirivõidu saab rohkem punkte kogunud võistkond. Kui kahel võistkonnal on võrdselt punkte, määrab paremuse nende omavahelise kohtumise tulemus.

Kolme või enama võistkonna punktide võrdsuse korral arvestatakse omavaheliste mängude tulemusi:

1)suurem võitude arv

2)geimide suhet

3)geimipunktide suhet